WYJAZD EDUKACYJNY DO KRAKOWA
2015-03-29
WYJAZD EDUKACYJNY DO KRAKOWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Od września 2013 roku w naszej szkole realizowany jest projekt edukacyjny pn. „Z kapitałem w świat”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Na realizację projektu Fundacja pozyskała środki finansowe w wysokości 415 588,25 PLN z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Celem Projektu realizowanego przez Fundację „Edukator” w partnerstwie z fundacją na Rzecz Wspierania Rodziny oraz Dzieci i Młodzieży „Fundacją z Uśmiechem” jest rozwój kompetencji kluczowych u uczniów poprzez organizację szeregu zajęć dodatkowych.
Grupę docelową Projektu stanowi 36 uczniów uczęszczających do klasy „0” oraz do klas IV-VI. Projekt zapewnia równy dostęp do zajęć dla wszystkich uczniów, bez względu na płeć.
Uczestnicy projektu mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań i umiejętności w ramach zorganizowanych na terenie szkoły zajęć dodatkowych, takich jak:
Dodatkowo dla uczniów klasy „0” zorganizowano zajęcia przygotowujące do nauki szkolnej, w tym
W ramach projektu zastało zakupione wyposażenie sal lekcyjnych i wiele pomocy dydaktycznych, w tym min. :
W ramach zajęć z chóru szkolnego uczniowie wraz z opiekunami przygotowali występ muzyczno-wokalny z okazji Dnia Babci i Dziadka, który zaprezentowali w kościele parafialnym w Obiechowie w styczniu br. Z kolei w ramach Klubu Młodego Odkrywcy uczestniczyli w lutym br. W wyjeździe edukacyjnym do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, gdzie obejrzeli w Planetarium seans 3D pt. „Na skrzydłach marzeń” oraz spędzili miło czas w Laboratoriach CNK. Ciekawą atrakcją wyjazdu było również podziwianie panoramy Warszawy z XXX piętra Tarasu Widokowego w Pałacu Kultury i Nauki.
Przed nami jeszcze wiele zajęć i atrakcji podczas realizacji projektu, gdyż będzie kontynuowany przez 2 lata szkolne tj. od IX.2013 r. do VI 2015 r.
REALIZACJA ZAŁOŻEŃ PROJEKTU W OKRESIE
01 X - 31 XII 2014 r.
Zadanie 1. Na językach
W ramach zadania 1
W bieżącym okresie w ramach zadania odbywały się zajęcia z języka ojczystego dla beneficjentów ostatecznych z klas IV-VI oraz z języka obcego – angielskiego dla beneficjentów ostatecznych z kl. „0” i klas IV-VI. Wszystkie uczennice i uczniowie uczestniczą w zajęciach zgodnie z zasadami równości szans.
Prowadzący zajęcia skrupulatnie realizują autorskie programy nauczania. Do każdego rodzaju zajęć prowadzone są na bieżąco dzienniki zajęć dodatkowych. Do zajęć zakupiono materiały biurowe.
W ramach Klubu Młodego Odkrywcy uczestnicy mają możliwość poszerzenia wiedzy z przyrody, fizyki, matematyki, chemii i nauki, techniki.
Zadanie 3. ICT w praktyce
W ramach zadania 3:
Realizowano zajęcia ICT w praktyce dla uczniów klas IV-V na zasadach powszechnej dostępności. W zajęciach uczestniczyli wszyscy zrekrutowani uczniowie zgodnie z zasadami równości płci, tworzący grupę I liczącą 14 uczestników.
Zajęcia odbywały się raz w tygodniu, a w całym okresie rozliczeniowym odbyło się 12 godz. zajęć.
W ramach zajęć wykorzystuje się elementy techniki fotografii cyfrowej do poszerzenia wiedzy z zakresu informatyki. Uczniowie uczą się prawidłowo wykonywać zdjęcia aparatem cyfrowym, szczególnie w terenie, obsługiwać aparaty, a następnie uczą się techniki obróbki własnoręcznie wykonanych zdjęć za pomocą programów komputerowych.
Prowadzący realizuje autorski program nauczania, a zajęcia dokumentowane są na bieżąco w dzienniku zajęć dodatkowych. Do zajęć zakupiono potrzebne materiały biurowe.
Zadanie 4 Chór szkolny
W ramach zadania 4:
W zadaniu uczestniczyli uczniowie i uczennice z kl. 0 i IV-VI. Utworzono 3 grupy. Zajęcia były prowadzone w grupach łącznie w wymiarze 2 godz. tygodniowo, a w okresie rozliczeniowym zrealizowano 20 godz. prób chóru.
Nauczyciel prowadzący zajęcia realizuje autorski program nauczania, którego podstawową formą realizacji są próby chóru i rozwój ekspresji artystycznej, a zajęcia dokumentuje na bieżąco w dzienniku zajęć dodatkowych.
Zajęcia w równym stopniu dostępne są dla dziewcząt i chłopców realizując w ten sposób zasadę równości szans.
Zadanie 5. Zajęcia przygotowujące do nauki szkolnej dla uczniów kl. „0”
W ramach zadania 5:
Zadanie 5 obejmuje wiele zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczających do kl.0.
W różnych zajęciach uczestniczy 9 dzieci, w tym 5 chłopców i 4 dziewczynki. Zajęcia w równym stopniu dostępne są dla dziewcząt i chłopców realizując w ten sposób zasadę równości szans.
W ramach zadania realizowane są następujące zajęcia: zajęcia Metodą Dobrego Startu, zajęcia z Ruchu Rozwijającego, zajęcia z gimnastyki korekcyjnej, zajęcia logopedyczne.
Zajęcia prowadzone były przez nauczycieli zgodnie z kompetencjami, doświadczeniem, wiedzą merytoryczną.
Do każdego rodzaju zajęć wykwalifikowana kadra realizuje autorskie programy nauczania, a zajęcia dokumentuje na bieżąco w dziennikach zajęć dodatkowych.
Wszystkie zajęcia prowadzone dla dzieci z klasy „0” mają na celu wyrównanie szans edukacyjnych poprzez wprowadzenie uznanych metod wspomagania uczenia się. Uczestnicy zajęć poprzez zabawę z muzyką, piosenką nabywają umiejętności szkolne, rozwijają ekspresję artystyczną, percepcję i koordynację ruchowo-wzrokową i manualną.
Do zajęć zakupiono różnorodne materiały biurowe.
W obecnym okresie zrealizowano:
- Zaj. MDS – 11 godz.
- Zaj. RR – 11 godz.
- Zaj. logopedyczne – 20 godz.
- Zaj. gimnastyki korekcyjne j- 13 godz.
Zadanie 6. Szkolny Ośrodek Kariery
W ramach zadania 6:
W ramach zad. 6 działa Szkolny Ośrodek Kariery, którego funkcjonowanie określa Regulamin.
W tym zadaniu odbywały się indywidualne zajęcia z pedagogiem (dyżur pedagoga) udzielający indywidualnych porad oraz zajęcia z doradcą zawodowym, które przygotowują uczniów do samodzielnego poszukiwania wiedzy zawodowej, pozwalają określić własne zainteresowania i predyspozycje zawodowe, określić swoje mocne i słabe strony, zdolności, a także pozwalają w sposób dokładny poznać wiele różnorodnych zawodów; uczestniczą w nich uczniowie kl. IV-VI. Zajęcia odbywają się w dwóch grupach. W tym okresie rozliczeniowym odbyło się 12 godz. zajęć poradnictwa zawodowego oraz 240 godz. dyżuru pedagoga. Do zajęć zakupiono materiały biurowe.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego doradcę zawodowego i pedagoga, którzy prowadzą na bieżąco dzienniki zajęć dodatkowych i karty doradcze.
Zajęcia w równym stopniu dostępne są dla dziewcząt i chłopców realizując w ten sposób zasadę równości szans.
Obiechów, dn. 02 stycznia 2015 r.
2015-03-29
WYJAZD EDUKACYJNY DO KRAKOWA